Graviditets depression?

Funderar på om jag har graviditets depression?
känner mig trött, irriterad, noll aptit, ledsen, omtiverad o allmänt hängig.
ingenting känns kul just nu..

känns som ingen vill umgås med mig längre, o när det är ngn som vill det så är det inte hundra att jag orkar, men det är alltid kul o bli frågad iaf, bara vetskapen att man inte är bortglömd
.

blir väldigt sällan eller aldrig frågad om jag vill komma på födelsedagsfester mm, folk säger att det är för MIN skull för det kan ju inte va kul för en gravid kvinna att se på när alla andra super osv,.. va fan det är väl ändå upp till MIG att bestämma??

längtar så tills den lilla kommer men just nu känns som sagt inget kul... är ju dock bara 29 dagar kvar tills BF men iaf...

Har fått reda på att min lilla ligger i säta så den 13:e / 12:e ska jag in till förlossningen o där ska dom göra ett vändningsförök. håller tummarna för att det lyckas annars kommer jag få en planerad tid för kejsarsnitt..

Dessutom känns det som att alla myndigheter bara jävlas med mig, just nu går jag på försörjningstöd o dom typ straffar mig för att jag flyttat o ger mig ALLDELES för lite pengar så det har jag överklagat men får väl se om det går igenom.

allt bara strular just nu känns det som, en hel del andra grejer med och det känns som jag inte har någon jag kan prata med i heeeela världen om det med, även om folk jag älskar o bryr mig om frågar om det är ngt o frågar om jag vill prata så orkar o kan jag inte det för jag har hela tiden känslan av att ingen kan förstå mina problem o min ångest.

har läst lite om andra som har samma problem men att det gått över när bebisen väl har kommit så hoppas att det gör det för mig med!

känner mig just nu som en hemsk människa o ber varje dag om att det ska ta en vändning, att det ska hända ngt som är BRA eller liknande, men hoppet börjar att sina rejält just nu.

fasar dessutom inför jul just nu, kommer inte ha råd med mycket julklappar alls och jag vet att det är TANKEN som räknas men jag ÄLSKAR att köpa julklappar och speciellt att slå in dom, se när andra öppnar dom osv.

får hoppas det blir en mysig jul med god mat och fin julstämning iaf.

sen beror det ju helt på om jag får snittas, kanske har "turen" att ligga på BB under julen :S dock hoppas ja att om det nu blir snitt att dom tar det i mellandagarna... nyår skiter jag faktiskt fullständigt i.


ska inte gnälla mer just nu.

ta hand om er alla.

puss&kram på er alla


Kommentarer
Postat av: britt-marie

Vi får hoppas det blir den 28:de vilken fin precent jag får då ler du kan alltid ringa när du känner för att prata, vi tänker på dig varje dag. Kramiz

2011-12-07 @ 22:02:22
Postat av: Heelena

Känner så väl igen det där med att man inte blir medbjuden på saker och ting för min egen skull eftersom jag inte super....men som sagt, det är väl upp till MIG om jag vill se på eller inte!! Dessutom tror jag inte alls det är omtanke om oss som inte super utan det är ren och skär egoism för att fulla människor tycker det är jobbigt att ha nyktra människor runt sig för de vet att de gör bort sig och beter sig tramsigt hahaha:P

2011-12-08 @ 11:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback