Kejsarsnitt och sjuk hund :S

Har i dagarna fått reda på att jag kommer få föda via planerat kejsarsnitt.. känns sådär, ibörjan hamnade jag mer eller mindre i chock men nu börjar jag mer eller indre vänja mig vid tanken.
känner mig dock besviken på min kropp och jag kan inte hjälpa det :(
känns lite som jag blir bestulen på min födsel :/ kan fundera i evigheter på om det är något jag hade kunnat göra annorlunda.
samtidigt får jag vara tacksam för att det numera finns snitt och att det ändå är en så säker metod som det är.
för X antal år sen hade det inte varit säkert att vare sig jag eller min bebis hade överlevt.
samtidigt är jag rädd, riktigt rädd, men får va glad över att jag har så många underbara vid min sida <3
ska snart ringa förlossningen och se om dom har ngt datum för snittet än, får dock inte veta vilken tid det blir förens dagen innan snittet.

bor nu hemma hos in mor på hennes önskan, hon vill ha koll på mig och hjälpa mig med hunden o dyl fram till bebis kommer och sen i ngn vecka efter.
längtar hem men är samtidigt skönt att få hjälp och är GRYMT tacksam för det.
mamma ska även få vara med vid mitt snitt och jag ska tvinga henne ta så mycket kort som går både när dom snittar och sedan efteråt på bebis <3 ska bli spännande o se om det faktiskt är en liten Leo därinne :)


som om jag inte tycker allt är ganska jobbigt just nu som det är så har hunden åkt på magsjuka eller ngt.
inatt hade hon bajsat inne, är andra gången på ett par dagar, och då ska ni veta att hon inte gjort det inne sen hon var valp (på 6 år)
så nu ska hon få svälta ett dygn sen ska hon få äta kokt fisk o ris med övergång till sitt foder igen under en 3 dagarsperiod. ska även passa på att avmaska henne under tiden och hoppas hon blir frisk igen.
hjälper inte detta och hon inte blir bättre kommer jag få ta henne till veterinärern och ja menar vem vill det? spec såhär nära förlossningen och jul? håller tummarna för att min lilla älskling ska må bra igen <3

ta hand om er nu.

puss&kram på er alla





Kommentarer
Postat av: maria

allt kommer att lösa sig!

lätt att säga jag vet, men det gör det <3 älskar dig

2011-12-16 @ 08:19:44
URL: http://crazyminds.blogg.se/
Postat av: Madelène

Gumman du är otroligt stark måste ja säga!! som du har hållt igång dom senaste månaderna , inte ens ja när ja var gravid orkade hälften av det du gjort :) fan är sjukt stolt över dig ! <3 <3 Men du ska VERKLIGEN inte skylla på dig att det blir kejsarsnitt för det är ingens fel och även om du hade gjort saker annorlunda hade din son säkert lagt sig lika bekvämt ändå ! Saker sker i en mening och din mening var väl att slippa knipövningarna sen ;) :P hahah skojja men du vet vad ja menar siss .. älskar dig massor och du och din son får komma till mig när du vill , min dörr står öppen för min familj <3 <3 <3 älskar dig pussss

2011-12-16 @ 08:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback