billiga skönhetstips

satt o googlade lite på skönhetstips, plus att jag hade några egna... lägger upp dom här...
testa o njut :)

ANSIKTSVATTEN
ett bra  skönhetstips är ett hemmagjort ansiktsvatten med gurka och kamomill. Jag kokar upp kamomillblommor som jag silar och sköljer av, sedan lägger jag i gurkskivor. Låter det sedan stå i kylen och tvättar ansiktet med det morgon och kväll.

NATURLIGT HÅRSVALL
När jag ska ut och vill ha ett snyggt, naturligt svall på håret så sätter jag upp det i knutar, 1-3 st under tiden som jag gör mig i ordning och sminkar mig. Sist av allt släpper jag ut håret och fixerar med lite hårspray. Kanon snyggt!

FYLLIGA FRANSAR
Mitt bästa skönhetstips om man vill ha riktigt tjocka fransar så kan man dutta ett lager löspuder på dem efter första påstrykningen av mascara innan den torkat, vänta en liten stund och lägg ett lager mascara till. Man kan prova sig fram hur många lager man lägger beroende på hur fylliga fransar och hur mycket "sängkammareblick" man vill ha.

DUNDERKUR FÖR HUDEN
Mitt bästa tips gör hyn fräsch, med "glow" och rensar upp orenheter: Aspirinmasken; 2-3 Aspirin som krossas eller löses upp med några droppar varmt vatten, blandas med en tesked honung och appliceras på ren hud, låt verka så länge du orkar. Masken är helt otrolig, har aldrig fått så många komplimanger för "fantastisk hy" förut, den rengör på djupet, exfolierar och återfuktar, samt är antibakteriell, billig är den också!

Ansiktspeeling - scrub
Lägg havregryn i kallt vatten över natten och använd sedan som peeling! Men scrubba försiktigt, det ska man alltid. Ett tips är att inte trycka hårdare än man kan med lillfingret. Då kan man inte skada eller irritera huden. Huden i ansiktet är väldigt mycket känsligare än den på kroppen.

Avokadomask (bra mot soltrött och torr hud)
½ mosad avokado
1 tsk sesamolja
2 skivor gurka

Rengör ansiktet och blanda avokadon med oljan. Smeta i ansiktet. Låt verka i cirka 15 minuter. Medan du väntar, skiva en kylskåpskall gurka och lägg två skivor på ögonen. Det är bra mot svullna ögonlock och påsarna under ögonen. Skölj sedan av allt med ljummet vatten. De fleromättade fetterna i avokadon och sesamoljan har nu gjort din hy len och återfuktad! 

Lite annat bra:
1 Hårdvispa en äggvita och smörj in ditt ansiktet. Det drar samman porerna!
2 Mosa en banan och smörj in ansiktet. Detta är bra mot fet hy.
3 Ta lite honung i ansiktet. Sitt med den i 15 minuter. Skölj noga. Honungen drar ur orenheter.

Puss&kram på er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback