Solosex ?

ibland kan man ha roligare i skolan än annars...
idag var det några tjejer i klassen som kom in på ordet onani.
jag satt o smålog för mig själv då jag personligen tycker det är ASKUL att prata sex o om vart ifrån ord kommer osv.

iaf så satt en tjej o berättade om vart ordet onani kom ifrån o jag som är som jag va givetvis tvungen o kolla upp det ;)

Ordet har sitt ursprung i Bibeln, där Onan ombads att gifta sig med sin döde brors hustru för att skaffa avkomma åt honom. Men han lät sperman hamna på jorden i stället för i kvinnan för att inte ge barn åt den döde brodern. Onani är alltså en benämning på avbrutet samlag. Betydelsen "att stimulera sig själv sexuellt" introducerades i början av 1700-talet av Bekker, engelsk läkare och teolog. Han varnade för onanins påstådda faror. Idag vet vi att onani är ett ofarligt beteende, men myter lever kvar. I en del samhällen betraktas onani fortfarande som skadlig eller skamlig.

kan tycka det är riktigt kul o leta fakta, lyssna o lära mig saker..

onani kan kallas för en hel del andra ord tex:

scrolla, rulla kotte, handjaga, skinnhiss, handtralla, runka, hedra juvelen, masturbera, onna, trumpeta, gnugga geniknölen, mono-sex, spela fickpingis, reta påven, spela skinnflöjt, taja, pulla, dra en Tarzan, rulla bäret, gnussa, mata bävern, dra en ribba.


Ännu en sak är att ONANI inte ska heta Onani längre enligt vissa... det ska heta SOLOSEX vilket jag personligen kan tycka är fånigt..
va känns ju depprimerande o ens tänka tanken o onanera... WTF orka gå o tänka, nä nu ska jag ha lite SOLOSEX? haha nej nej känn som sagt depprimerande o ensamt, typ som man inte kan få ngt annat... :S Illa..



lägger ut lite bilder på mig själv idag med... med färgat hår och bruna linser.... ibland undrar jag varför jag inte föddes som en brunögd brunett då jag personligen tycker jag är sötare så...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback