kaffe, själens medicin

urk idag är en sån här dag jag funderar på varför jag ens klev upp ur sängen..
dagen har INTE varit spec bra än sålänge iaf men vafan antar att den blir vad man gör den till :P

KAFFE KAFFE KAFFE det är verkligen min medicin 2 koppar druckna o 3:e på nergång... tacka gudarna för kaffe <3
har en del o fixa både idag och imorrn..

idag ska jag iväg o handla lite mat med en älskad vän, tur att man har en del sånna iaf <3
man märker ju vilka som är ens vänner när allt kör ihop sig, vilka som finns där, ställer upp och hjälper till..

Och inte för att skryta men kan nog nästan LOVA att jag har VÄRLDENS bästa familj <3
mina systrar är verkligen guld värda, vet inte hur jag skulle klarar livet utan dom <3

även min underbara mamma som alltid funnits, ställt upp och älskat mig OAVSETT vad jag gjort... tack mamma <3
älskar även min far och min bror oerhört mycket <3

Fina underbara familj, är såååå glad att jag har er <3

haha vart en massa hjärtan nu kan jag känna men WTF att älska är fan ganska underbart oavsett vilket humör man vaknar på ;)

puss&kram på er alla



Kaffets ursprung och historia:

Många tror att kaffet kommer från Sydamerika, antingen Colombia eller Brasilien, och idag stämmer den uppfattningen ganska bra, mycket av dagens kaffe odlas där. Men kaffeträdet kommer ursprungligen från Afrika. Myten säger att en herde fann kaffets uppiggande egenskaper efter att ha sett sina getter bete sig alldeles spattigt efter att ha ätit frukterna från kaffeträdet. Därifrån till svenska hem färdades kaffet på en lång resa genom världen, en resa som tog runt 2000 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback