Avliva oskyldiga djur...

på sista tiden har jag hört flera personer jag känner säga att dom varit tvungna o avliva sina djur.. o jag blir så jääävla arg när dom gör det utan att dom MÅSTE... att avliva ett djur borde vara den SISTA lösningen inte den som är lättast eller går fortast.
några personer jag känner skrev på facebook att dom var tvungna o avliva sin labrador... och när jag fråga varför svarar dom: han har blivit så konstig sen vi fick barn, han är inte likadan som innan.
ja menar vafan....
GIVETVIS kommer en hund bli konstig när man får barn, då är ju inte dom längre i centrum hela tiden, men detta är ju någon som går att TRÄNA bort om inte hunden blivit aggresiv.... och om man inte har orken att träna bort det så kan man väl för GUDS skull omplasera hunden? men då mena dom på att hunden var för fäst vid sin husse så han skulle aldrig klara av en omplasering och han skulle bara må dåligt av detta.
fine kanske stämmer men ge det en chans, ge en han en månad eller 2 hos en ny familj och om det absolut inte funkat då ( vilket jag tror det skulle göra ) så har dom iaf gjort allt i sin makt för o ge han en chans i livet!

andra har avlivat katter bara för dom inte haft tiden med dom eller kraften o leta nytt hem eller för att dom inte varit rumsrena., Detta stör mig en jääävla massa också... dom säger dom haft katten / katterna på blocket men att ingen velat ha dom... HALLÅ det finns DJURHEM, KATTHEM sv, visst det kostar en slant o lämna in dom där MEN personerna i fråga har ju ÄNDÅ valt att ta ansvar för detta hjälplösa djur i från början! då kan dom väl kosta på att ge dom en chans till!
det värsta är att en del av dessa djur har jag erbjudit mig o ta men då har dom sagt: NEJ inte den katten, just den katten har jag funderingar på att spara, och sen har dom ÄNDÅ avlivat dom.

fine en del har säkert jättebra anlednigar o avliva sina djur ( dock kan inte jag förstå vilka ) eller om djuret är JÄTTEGAMMALT eller SJUKT DÅ KAN JAG FÖRSTÅ VARFÖR DOM VÄLJER ATT AVLIVA! så jag drar inte alla över samma kam... men annars tycker jag bara det är JÄVLIGT dumt o JÄVLIGT grisigt gjort!

kan tänka mig att flera som läser min blogg kommer känna sig träffade o tro att det är just den personen jag skriver om men det är inte säkert att det är JUST dig jag menar, men känner du dig träffad så har du ju säkerligen gjort samma sak.

Nä nu ska jag fortsättqa skriva, var bara tvungen o skriva av mig då jag reagerat på att det faktiskt är MÅNGA i mina kretsar som gjort samma sak senaste tiden.

puss&kram på er alla <3

Kommentarer
Postat av: Martin,Cissi och destiny

HÅLLER MED DIG FULLT UT!!! You go Girl :)

2011-10-11 @ 10:40:06
Postat av: britt-marie

Håller med dig, om detta jag känner sådana personer med, och vissa har gjort värre saker som jag vet om. men skriver inte detta här. Men det finns folk som alldrig skall skaffa djur.För man skall ta hand om dom på bästa sätt dom är lika värdefulla som vi människor om inte mera ibland jag skulle inte klara mig utan alla min kära 5 katter och lilla hund som jag älskar över allt annat.

2011-10-11 @ 11:03:47
Postat av: Cicci

Jag tycker att du har jävligt rätt i det du skriver om avlivningen .. Omplacera först o främst.. Alla har väl rätt till en andra chans i livet om den kan få det..

Ja du Jennifer det finns folk till allt.. Synd bara att dom bara tänker på sig själv istället för på djuret som säkert skulle kunna få det helt underbart hos nån annan..

Bra skrivet av dig ! :)

2011-10-11 @ 15:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback